2014. február 24., hétfő

شله زرد و دوغ

Megfőztem a perzsa a vacsit a barátoknak, és a múlkor leírt recepten kívül készítettem sholeh zard-ot is, ami egy finom rizses desszert, meg doogh-ot, ami egy yoghurtos ital.
Szerencsére ízlett nekik, most a hús se lett száraz.



A sholeh zard receptje: (itt 4 főre, én többre csináltam)

Összetevők:
250 g rizs
500 g cukor (ez nekem nagyon nagyon soknak tűnt, kevesebbet raktam bele és finom lett úgy is)
4 ek olaj
1/2 tk sáfrány
1/2 csésze rózsavíz
2 ek reszelt vagy tört pisztácia
2 ek őrölt mandula
1/2 tk őrölt fahéj

Mosd meg a rizst alaposan kb 3szor, adj hozzá 6szor annyi vizet (na én nem hatszor annyit raktam hozzá, kevesebbet, és ehető lett) és forrald fel (közben persze kevergesd az alját). Amikor a rizs egészen megpuhul, add hozzá a cukrot és jól keverd el.
Forrázd le a sáfrányt 1-2 deci vízzel és öntsd a rizshez. Melegítsd fel az olajat és add hozzá azt is (nekem túl meleg lett és kicsit fröcskölt, óvatosan!) Add hozzá a mandulát és a rózsavizet is, keverd meg jól.
Rakd sütőbe, süssed 100-150 fokon fél óráig. Ha kész van, pisztáciával és fahéjjal díszítsd a tetejét.



(a képet és a receptet a doogh-hoz a www.mypersiankitchen.com oldalról szereztem)

A doogh receptje

Összetevők:
1 csésze joghurt
3 csésze víz

1/2 ek szárított menta (de szerintem a friss is jó)
jégkocka

Elég ördöngös a feladat: keverd össsze a hozzávalókat :)

Próbáljátok ki, nagyon finomak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése