2018. március 14., szerda

Növessz datolyát magról

Rendkívül finom és friss datolyát kaptam Iránból még tavaly. Mivel mostanában csomó olyan videót nézek, hogy hogyan kell különféle növényeket magról növeszteni, ki akartam próbálni a datolyát is.
Mangót és avokádót már ültettem, de a datolya bonyolultabbnak tűnt.
Igazából bonyolultnak nem mondanám, csak időigényes. A magokat először több mint egy hétig  , talán kettőig is folyamatosan áztattam, naponta kicseréltem a vizet frissre.
Ezután földbe dugtam őket, és figyeltem rá, hogy mindig nedves legyen. Le is takartam fóliával.
Kb egy hónap elteltével kidugták a fejüket a föld alól:



És elkezdtek növekedni:



Mikor már kb 40 centi magasra nőttek és a gyökereik is kikandikáltak alul, átültettem őket, hogy már egyedül növekedhessenek, több földben. Mivel a gyökerek kuszán összenőttek a a cserép alján és nem akartam hogy sérüljenek, óvatosan levagdostam a cserepet a gyökerek körül.







Most itt tart a projekt, remélem az összes palántám megmarad. Nem hiszem hogy teremni fog a mi éghajlatunkon de nem is ezért ültettem, csak a kísérletezés kedvéért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése